Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Spelen --- Speltherapie --- Probleemgestuurd leren --- Spel
Choose an application
Probleemgestuurd leren helpt studenten, tutoren en docenten om deze populaire onderwijsmethode beter te begrijpen en er meer rendement uit te halen. Probleemgestuurd leren besteedt aandacht aan de vaardigheden die de student nodig heeft om in onderwijsgroepen te functioneren. De volgende vragen worden beantwoord: • Hoe pak je een probleem aan? • Hoe werk je samen in een onderwijsgroep? • Hoe ga je om met culturele diversiteit? • Hoe geef je als gespreksleider leiding aan een onderwijsgroep? • Hoe organiseer je optimaal je zelfstudie? Deze zesde druk is waar nodig geactualiseerd. Er zijn enkele nieuwe figuren opgenomen en er wordt meer aandacht besteed aan het gebruik van computers, tablets en internet in probleemgestuurd onderwijs. Voorbeelden, tips en checklists zorgen ervoor dat de student snel kan vinden wat belangrijk is voor een succesvolle aanpak van een probleemgestuurde studie. Inclusief de website www.probleemgestuurdleren.noordhoff.nl met daarop: • Handige checklisten en formats (bijv. ‘Checklist Vaardigheden gespreksleider’, ‘Format agenda’) • Observatielijsten (bijv. ‘Formulier functioneren gespreksleider’)
#KVHB:Probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- probleemgestuurd onderwijs --- 489.4 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Probleemgestuurd leren --- studieplanning --- Probleemgesdtuurd leren --- Didactiek --- HO (hoger onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- studiemethoden --- Didactics of higher education --- Study methods --- Didactic strategies
Choose an application
Taken vormen een centraal element in probleemgestuurd onderwijs; zij brengen het leren van studenten op gang. Deze spilfunctie stelt hoge eisen aan de kwaliteit van taken. Constructie van taken geeft de docent praktische aanbevelingen voor het plannen en construeren van taken.
Hoger onderwijs ; didactiek --- Probleemgestuurd onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- didactische werkvormen --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- probleemgestuurd leren --- 489 --- onderwijs --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- leermiddelen --- taken --- tutorinstructie --- 371.39 --- Hoger onderwijs: didactiek --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- 378 --- 371.3 --- Probleemgestuurd leren --- Taken --- Hoger onderwijs --- 370.02 --- CURRICULUMOPBOUW -- 373.7 --- PROBLEEMGESTUURD ONDERWIJS -- 373.7 --- CURRICULA -- 373.7 --- Taak
Choose an application
Nu opleidingen op studentgecentreerd en probleemgestuurd onderwijs zijn overgestapt, moeten studenten in het hoger beroepsonderwijs actief participeren en initiatieven ontplooien. De auteur laat zien wat probleemgestuurd onderwijs is en welke gevolgen deze onderwijsvorm voor studenten heeft.
Study methods --- studiemethode-begeleiding --- probleemgestuurd leren --- 454.21 --- 489.4 --- didactisch proces --- hoger onderwijs --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- probleemgestuurd onderwijs --- zelfstandig leren --- hoder onderwijs --- leermethoden --- leerproces --- studiemethoden --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 450.8 --- studentenbegeleiding (gez) --- zelfstandig werken --- Zelfstandig leren --- Probleemgestuurd leren --- Hoger onderwijs --- Studentgecentreerd onderwijs --- Studiemethoden --- Studenten --- Zelfstudie --- Studiemethode --- Student
Choose an application
489.4 --- Constructivisme --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Onderwijsorganisatie --- 450.4 --- Didactiek --- Actief leren --- Evaluatie (Beoordeling) --- ICT --- Onderwijsontwikkeling --- Probleemgestuurd leren --- Projectonderwijs --- Vaardigheden --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Pedagogiek) --- (zie ook: Kwaliteitszorg)
Choose an application
Het probleemgestuurd leren (PGL), waarmee de auteurs langdurige ervaring hebben, wordt als leidraad in het boek gebruikt Aan de onderwijsmanager wordt duidelijk gemaakt waarom de nieuwe aanpak noodzakelijk is Aan onderwijsmakers wordt uiteengezet hoe probleemgestuurd leren werkt en welke diverse verschijningsvormen (het Mechelsemodel, het Leuvense model, ...) en aansturingsvarianten (via probleemtaken, via casus, ...) er gebruikt kunnen worden De leeractiviteiten worden stap voor stap uiteengezet en er worden concrete voorbeelden en checklists gegeven die kunnen helpen om de verschillende aspecten van probleemgestuurd leren in de praktijk te brengen
Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd leren. --- Didactiek. --- Didactic strategies --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- didactiek --- Didactics of higher education --- Flanders --- Probleemgestuurd leren --- Samenwerkend leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- probleemgestuurd onderwijs --- 37.02 --- 371.012 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 378.147 --- Vlaanderen --- coöperatief leren --- hoger onderwijs --- krachtige leeromgeving --- probleemgestuurd leren --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 454.21 --- 489.4 --- Coöperatief leren --- Onderwijsvernieuwing --- Probleemgestuurd onderwijs --- Zelfstandig leren --- leeromgeving --- onderwijsvernieuwing --- Begeleiding (Coaching) --- Didactiek --- ICT --- Leeromgeving --- Leerplanontwikkeling --- Leerprocessen --- Leren --- Relatie leraar - leerling --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Studiemethoden --- 454.2 ) Onderwijsstrategieën --- informatie- en communicatietechnologie(ICT) --- leeractiviteiten --- probleemgestuurd leren (ler) --- Zelfstandig werken --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 371.3 --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: Leerplannen) --- (zie ook: Leren leren) --- coöperatief leren: hoger onderwijs --- 450.8 --- Lerarenopleiding : CVO --- onderwijs --- samenwerkend leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Krachtige leeromgeving --- Automatisering --- Leermethoden --- Onderwijs --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Leermethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek introduceert leerkrachten en onderwijskundigen in een veelheid van activerende werkvormen. Bondige, wetenschappelijk geïnspireerede beschrijvingen worden aangevuld en geïllustreert met levensechte praktijkvoorbeelden vanuit verschillende disciplines of vakgebieden.
Didactiek. --- Studievaardigheden. --- Secondary education --- zelfstudie --- evaluatie (onderwijs) --- didactische werkvormen --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- Higher education --- School management --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- assessments (onderwijs) --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Toetsen --- 371.31 --- begeleid zelfstandig leren --- didactiek --- toetsen --- werkvormen --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 371.322 --- 454.21 --- 489.4 --- assessment --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- casestudies --- coaching --- competentiegericht onderwijs --- groepswerk --- leermiddelen --- leren leren --- probleemgestuurd onderwijs --- projectonderwijs --- rollenspel --- toetsvormen --- zelfstandig leren --- 371.3 --- 371.395 --- 373.6 --- Activerende werkvormen --- Begeleid zelfstandig leren --- Casussen --- Competentiegericht onderwijs --- Constructivistisch leren --- Contractwerk --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactiek --- Educatieve spelen --- Groepswerk --- Hoekenwerk --- Hoger onderwijs --- Hoorcolleges --- Jigsaw-methode --- Projectwerk --- Rollenspel --- Simulatiespel --- Spelen --- Toetsen --- Werkvormen --- Zelfstudie --- 484.21 --- 489.52 --- activerende didactische werkvormen --- begeleidend onderwijs (ler) --- Leerlingbegeleiding --- Activerende didactische werkvormen --- Leerlingbegleiding --- Onderwijs ; evaluatie --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- departement Biotechniek 07 --- hoger onderwijs --- secundair onderwijs --- PGO --- activerend leren --- Opvoeding en onderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Projectonderwijs --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Onderwijs
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|