Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Nieuwe spelen om problemen op te lossen : groepsspelen voor kinderen van 6-12 jaar om individuele en onderlinge problemen op te lossen
Author:
ISBN: 9789076771199 Year: 2004 Publisher: Katwijk Panta Rhei

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Probleemgestuurd leren : een wegwijzer voor studenten.
Authors: --- ---
ISBN: 9789001820817 Year: 2012 Publisher: Groningen Noordhoff uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemgestuurd leren helpt studenten, tutoren en docenten om deze populaire onderwijsmethode beter te begrijpen en er meer rendement uit te halen. Probleemgestuurd leren besteedt aandacht aan de vaardigheden die de student nodig heeft om in onderwijsgroepen te functioneren. De volgende vragen worden beantwoord: • Hoe pak je een probleem aan? • Hoe werk je samen in een onderwijsgroep? • Hoe ga je om met culturele diversiteit? • Hoe geef je als gespreksleider leiding aan een onderwijsgroep? • Hoe organiseer je optimaal je zelfstudie? Deze zesde druk is waar nodig geactualiseerd. Er zijn enkele nieuwe figuren opgenomen en er wordt meer aandacht besteed aan het gebruik van computers, tablets en internet in probleemgestuurd onderwijs. Voorbeelden, tips en checklists zorgen ervoor dat de student snel kan vinden wat belangrijk is voor een succesvolle aanpak van een probleemgestuurde studie. Inclusief de website www.probleemgestuurdleren.noordhoff.nl met daarop: • Handige checklisten en formats (bijv. ‘Checklist Vaardigheden gespreksleider’, ‘Format agenda’) • Observatielijsten (bijv. ‘Formulier functioneren gespreksleider’)


Book
Constructie van taken in probleemgestuurd onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9001244912 9789001244903 Year: 1999 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Taken vormen een centraal element in probleemgestuurd onderwijs; zij brengen het leren van studenten op gang. Deze spilfunctie stelt hoge eisen aan de kwaliteit van taken. Constructie van taken geeft de docent praktische aanbevelingen voor het plannen en construeren van taken.


Book
Zelfstandig studeren in probleemgestuurd onderwijs
Author:
ISBN: 9789031343492 9031343498 Year: 2005 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nu opleidingen op studentgecentreerd en probleemgestuurd onderwijs zijn overgestapt, moeten studenten in het hoger beroepsonderwijs actief participeren en initiatieven ontplooien. De auteur laat zien wat probleemgestuurd onderwijs is en welke gevolgen deze onderwijsvorm voor studenten heeft.


Book
Onderwijskunde hoger onderwijs : handboek voor docenten.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789023235088 9023235088 Year: 2004 Publisher: Assen Van Gorcum


Book
Coöperatief leren in een krachtige leeromgeving : handboek probleemgestuurd leren in de praktijk
Authors: --- ---
ISBN: 9033445166 Year: 2000 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het probleemgestuurd leren (PGL), waarmee de auteurs langdurige ervaring hebben, wordt als leidraad in het boek gebruikt Aan de onderwijsmanager wordt duidelijk gemaakt waarom de nieuwe aanpak noodzakelijk is Aan onderwijsmakers wordt uiteengezet hoe probleemgestuurd leren werkt en welke diverse verschijningsvormen (het Mechelsemodel, het Leuvense model, ...) en aansturingsvarianten (via probleemtaken, via casus, ...) er gebruikt kunnen worden De leeractiviteiten worden stap voor stap uiteengezet en er worden concrete voorbeelden en checklists gegeven die kunnen helpen om de verschillende aspecten van probleemgestuurd leren in de praktijk te brengen

Keywords

Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd leren. --- Didactiek. --- Didactic strategies --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- didactiek --- Didactics of higher education --- Flanders --- Probleemgestuurd leren --- Samenwerkend leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- probleemgestuurd onderwijs --- 37.02 --- 371.012 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 378.147 --- Vlaanderen --- coöperatief leren --- hoger onderwijs --- krachtige leeromgeving --- probleemgestuurd leren --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 454.21 --- 489.4 --- Coöperatief leren --- Onderwijsvernieuwing --- Probleemgestuurd onderwijs --- Zelfstandig leren --- leeromgeving --- onderwijsvernieuwing --- Begeleiding (Coaching) --- Didactiek --- ICT --- Leeromgeving --- Leerplanontwikkeling --- Leerprocessen --- Leren --- Relatie leraar - leerling --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Studiemethoden --- 454.2 ) Onderwijsstrategieën --- informatie- en communicatietechnologie(ICT) --- leeractiviteiten --- probleemgestuurd leren (ler) --- Zelfstandig werken --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 371.3 --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: Leerplannen) --- (zie ook: Leren leren) --- coöperatief leren: hoger onderwijs --- 450.8 --- Lerarenopleiding : CVO --- onderwijs --- samenwerkend leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Krachtige leeromgeving --- Automatisering --- Leermethoden --- Onderwijs --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Leermethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Begeleid zelfstandig leren via activerende werk- en toetsvormen : handleiding voor leerkrachten en onderwijskundigen
Authors: ---
ISBN: 9789045520247 Year: 2007 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek introduceert leerkrachten en onderwijskundigen in een veelheid van activerende werkvormen. Bondige, wetenschappelijk geïnspireerede beschrijvingen worden aangevuld en geïllustreert met levensechte praktijkvoorbeelden vanuit verschillende disciplines of vakgebieden.

Keywords

Didactiek. --- Studievaardigheden. --- Secondary education --- zelfstudie --- evaluatie (onderwijs) --- didactische werkvormen --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- Higher education --- School management --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- assessments (onderwijs) --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Toetsen --- 371.31 --- begeleid zelfstandig leren --- didactiek --- toetsen --- werkvormen --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 371.322 --- 454.21 --- 489.4 --- assessment --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- casestudies --- coaching --- competentiegericht onderwijs --- groepswerk --- leermiddelen --- leren leren --- probleemgestuurd onderwijs --- projectonderwijs --- rollenspel --- toetsvormen --- zelfstandig leren --- 371.3 --- 371.395 --- 373.6 --- Activerende werkvormen --- Begeleid zelfstandig leren --- Casussen --- Competentiegericht onderwijs --- Constructivistisch leren --- Contractwerk --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactiek --- Educatieve spelen --- Groepswerk --- Hoekenwerk --- Hoger onderwijs --- Hoorcolleges --- Jigsaw-methode --- Projectwerk --- Rollenspel --- Simulatiespel --- Spelen --- Toetsen --- Werkvormen --- Zelfstudie --- 484.21 --- 489.52 --- activerende didactische werkvormen --- begeleidend onderwijs (ler) --- Leerlingbegeleiding --- Activerende didactische werkvormen --- Leerlingbegleiding --- Onderwijs ; evaluatie --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- departement Biotechniek 07 --- hoger onderwijs --- secundair onderwijs --- PGO --- activerend leren --- Opvoeding en onderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Projectonderwijs --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Onderwijs

Listing 1 - 7 of 7
Sort by